Beat the Bag

Lisanne Addink-Dölle | Barbara Dorleijn

Beat the Bag vermindert het gebruik van plastic tasjes én geeft promotiemateriaal een tweede leven. Door reclamedoeken van en voor bedrijven te upcyclen tot herbruikbare tassen helpen we de circulaire economie in Nederland verder op weg. In sociale werkplaatsen wordt met veel liefde genaaid aan deze duurzame en kwalitatief hoogwaardige tassen, hiermee voorzien wij in sociale en lokale werkgelegenheid.

Missie

Beat the Bag vermindert het gebruik van plastic tasjes én geeft promotiemateriaal een tweede leven. Door reclamedoeken van en voor bedrijven te upcyclen tot herbruikbare tassen helpen we de circulaire economie in Nederland verder op weg. In sociale werkplaatsen wordt met veel liefde genaaid aan deze duurzame en kwalitatief hoogwaardige tassen, waarmee we voorzien in sociale en lokale werkgelegenheid.
100% duurzaam, 100% sociaal en 100% lokaal.

Circulair

Binnen de signing industrie wordt veel materiaal geproduceerd. Vaak gaat dit een kort leven tegemoet. Binnen enkele weken of soms zelfs uren is een met zorg gemaakt doek alweer afval geworden. Zodra het slotwoord heeft geklonken beginnen de standbouwers de doeken in afvalcontainers te stoppen. Beat the Bag biedt een alternatief. Wij zorgen er voor, dat het materiaal voort leeft als unieke tassen, die bij uitstek geschikt zijn als incentives in bijvoorbeeld kerstpakketten of voor relaties. Iedere tas is uniek maar past gegarandeerd binnen de huisstijl. Ze zijn tenslotte gemaakt van de ondernemers eigen doek.

Sociale arbeid

Wij werken samen met Talentfabriek010 die als doel heeft om mensen in Rotterdam uit hun isolement te halen en weer nieuwe kansen te bieden op de arbeidsmarkt. Ze doen dat (zelfstandig en zonder hulp van de gemeente) met succes, onder andere omdat wij ze kunnen voorzien van een continue stroom aan werk. Van het reinigen van doeken tot het in elkaar naaien en verpakken van de tassen, ze doen het allemaal. Zo creëren we heel wat sociale arbeidsuren en bieden we structureel werk aan zo’n 20 mensen die zo uit hun isolement worden gehaald.

Beat the bag producten